22:11 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

امور برق و انرژی

خسارت سیل به شبکه برق ۶۷۰ روستا در لرستان
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از خسارت سیل به شبکه برق ۶۷۰ روستا در لرستان خبر داد.
ظرفیت نیروگاه‌های ایران به ۸۵ هزار مگاوات می‌رسد
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران به حدود ۸۱ هزار مگاوات رسیده، اما بر اساس گفته‌های مسؤولان برقی ۷۰۰ مگاوات نیروگاه جدید در فروردین‌ماه امسال وارد مدار می‌شود و طبق یش‌بینی صورت گرفته ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به حدود ۸۵ هزار مگاوات خواهد رسید.
مهم‌ترین وقایع آب و برق در سال۹۷
پایگاه خبری راد: سال ۹۷ با درخواست کمک وزیر نیرو از مردم برای گذر از تنش‌های آبی شروع شد، سالی که پر از تنش و بحران برای وزارت نیرو بود به‌گونه‌ای که طبق گفته خود مسؤولان آبی در ۵۰ سال گذشته وضعیت منابع آبی بی سابقه بوده در بخش برق نیز پس از گذشت سال‌ها با جداول خاموشی روبرو شدیم که فشار سنگینی را به وزارت نیرو تحمیل کرد.
نیروگاه‌های بادی چتر نجات صنعت برق می‌شوند
پایگاه خبری راد: علی‌رغم این‌که ایران، کشوری خشک و نیمه خشک است و با محدویت منابع آب و توزیع غیرمتوازن زمانی و مکانی بارش‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند اما روزهای آفتابی زیاد و تونل‌های باد قابل ملاحظه‌ای دارد؛ به طوری که براساس مطالعات انجام شده، حداقل ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در ایران شناسایی شده است که همین رقم حدود نیمی از اوج بار را تأمین می‌کند.
برق هم گران می شود!
پایگاه خبری راد: تاکنون مصوبه‌ای برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف تهرانی به ما ابلاغ نشده است اما پس از ابلاغ، جزئیات اجرای طرح را به‌طور کامل برای مشترکان تشریح خواهیم کرد.
تعرفه مشترکان پرمصرف برق پلکانی افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تعرفه مشترکان پرمصرف برق، به‌صورت پلکانی افزایش خواهد یافت؛ به‌گونه‌ای که در مرحله اول، ٥٠ درصد و در مرحله دوم، ٥٠ درصد دیگر افزایش می‌یابد.
آمادگی ۵۰ درصدی عملیات تعمیرات نیروگاه‌های ایران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت برق حرارتی کشور، گفت‌: در حال‌ حاضر عملیات تعمیر و نگه‌داری نیروگاه‌های ایران، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
تدبیر وزارت نیرو برای افزایش صادرات برق!
پایگاه خبری راد: چندی پیش سندیکای صنعت برق، سه راهکار برای افزایش صادرات برق تعریف کرد که مورد تایید وزارت نیرو قرار گرفت و مقرر شد تا سال ۱۴۰۴ شاهد افزایش چشمگیر صادرات برق باشیم.
زنده شدن نیروگاه های برق‌آبی‌!
پایگاه خبری راد: اکنون پس از مدت‌ها، آمار بارش‌ها در قیاس با سال گذشته مثبت شده و این موضوع می‌تواند نوید روزهای پرآب و جان گرفتن نیروگاه‌های برق‌آبی باشد.
تولید هزار مگاوات برق خورشیدی تا پایان امسال
پایگاه خبری راد: از دو سال قبل که تولید انرژی خورشیدی در ایران آغاز شد، تاکنون ۴۰ نیروگاه خورشیدی به مدار تولید برق وارد شده و باتوجه به تمهیداتی که وزارت نیرو اخیرا برای توسعه این نیروگاه‌ها درنظر گرفته، می‌توان نسبت به آینده تجدیدپذیرها امیدوار بود.
ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به 4هزار مگاوات می‌رسد
پایگاه خبری راد: ‌معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با جذب بخش خصوصی و همراهی مسئولان ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به 4 هزار مگاوات می‌رسد.
تشکیل کارگروه صادرات در وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی از تشکیل کارگروه صادرات در وزارت نیرو خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این کارگروه به‌منظور توسعه صادرات تشکیل خواهد شد و برنامه‌های متعددی را نیز در این راستا در نظر گرفته‌ایم.
نیروگاه‌های فرسوده برق کشور سرپا می‌شوند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هیچ کدام از نیروگاه‌های فرسوده در کشور از مدار خارج نمی‌شوند و برنامه‌هایی را برای سرپا نگه داشتن آنها در نظر گرفته‌ایم.
وزارت نیرو خواهان کمک بخش خصوصی برای توسعه صادرات شد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در زمینه صادرات انرژی دستور کارهای منسجمی دریافت می‌کنیم اما نیاز است که با همفکری بخش خصوصی نقشه راه را مشخص کنیم.
تولید ۲۲ درصد برق بدون استفاده از سوخت فسیلی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: شاخصی که امسال و سال گذشته روی آن متمرکز بودیم تولید ۲۲ درصد نیاز برق کشور بدون استفاده از سوخت فسیلی است. اگر بتوانیم روی ۷۵ هزار مگاوات تولید برق متمرکز شویم با تبدیل نیروگاه‌های ساده به سیکل ترکیبی می‌توانیم در سال دو میلیارد دلار صرفه‌جویی سوخت را شاهد باشیم.